Oamenii creativi sunt aşteptaţi cu braţele deschise oriunde şi oricând. În anunţurile de angajare creativitatea este una din cerinţele înaintate pentru a fi angajat. Oamenii creativi sunt solicitaţi în mai toate domeniile – comsetologie, PR, artă, culinărie, marketing, chiar şi în clearing, pentru că oriunde este nevoie de ceva nou, proaspăt şi inedit.
Oamenii ce au această calitate sunt preţuiţi la serviciu. Însă, nu întotdeauna. S-au întâmplat situaţii când mai marii companiei au rupt în bucăţi un draft al planului de afaceri, unde în opinia lor, era prea multă apă şi nimic concret. În alte cazuri le-au fost retrase proiectele şi oferite altor colegi – mai practici, mai realişti, mai cu picioarele pe pământ, pentru că tu iarăşi ai băgat prea multă poezie.
Orice s-ar întâmpla, nu cădea în depresie, nu te subestima şi nu te gândi că trebuie să-ţi schimbi jobul. Şefii ar trebui să-şi schimbe viziunile şi abordarea. Dacă ar acţiona toţi şefii precum a făcut al tău şi nu ar avea ochelari mai largi, atunci multe din lucrurile ce ne înconjoară, cu siguranţă nu ar fi existat, pentru că în toate s-a pus o doză de creativitate. Nu am fi avut telefoane aşa performante, jucării pentru copii super-inteligente sau tehnica din bucătărie ce ne salvează în multe momente. Să nu fi fost oamenii creativi nu aveam ce admira prin muzee sau ce citi în cărţi. Nu am fi arătat atât de bine şi nu am fi avut succes la evenimentele mondene. Să nu uităm că putem arăta mai tineri şi mai frumoşi datorită creativității.
Dacă eşti unul din norocoşii ai căror creativiatate ţâşneşte de oriunde, în primul rând, trebuie să fie mândru de asta şi să nu te inhibi atunci când ai o idee ce diferă total de cea a oamenilor din jur. În aceste idei se ascund lucruri măreţe. Dacă le vei aplica în practică s-ar putea să fii, peste ceva timp, omul care a inventat produse cosmetice din cânepă, din energie solară, din pietre, dacă încă nu există aşa ceva ☺
Auzim atât de mult despre creativitate – la şcoală, la facultate, la serviciu, la televizor, dar ştim ce înseamnă a face ceva creativ? Literatura de specialitate ne spune că produsele creative sunt acelea care îndeplinesc mai multe condiţii, cum ar fi – originalitate, adică să fie deosebite faţă de alte produse similare, noutate, adică să nu repete o idee deja existentă şi utilitate – să aibă un scop şi să împlinească o nevoie a cuiva. Asta se cere, în primul rând, atunci când şefii îţi spun să faci ceva mega-creativ.
O persoană creativă se deosebeşte de departe de restul oamenilor. În primul rând, aceasta are altă manieră de a gândi, acţiona, îmbrăca. Persoanele creative sunt independente, nonconformiste în gândire și acțiune, sunt relativ neinfluențate de alţii, au capacitatea de a observa ceea ce este neobișnuit şi de a vedea potențiale nerealizate. Creativii sunt originali în gândire și idei, văd lucrurile în modalități noi.
Nu este exclus că, de foarte multe ori, aceste persoane sunt privite cam straniu de prieteni şi apropiaţi. Sunt consideraţi cam săriţi de pe fix, dar, când Cel de sus v-a înzestrat cu aşa calitate, chiar nu contează ce cred ei. Viaţa lor cu siguranță e mult mai monotonă şi neinspirată faţă de a ta.
Dă-ţi frâu liber imaginaţiei şi creativităţii, nu o ascunde din cauza că cineva nu te înţelege, vei vedea – vei fi răsplătit pentru aceasta. Iar ca să te simţi mai bine într-un cerc de oameni creativi, mergi la evenimente creative, ateliere de creaţie sau de dezvoltare a creativităţii, unde vei întâlni oameni ca tine şi te vei inspira pentru a realiza lucruri şi mai deosebite!