În ultimii cinci ani, Apple a deţinut titlul pentru cel mai valoros brand din lume. Anul acesta, însă, producătorul iPhone a pierdut prima poziţie în faţa Google, potrivit clasamentului Brand Finance Global 500 pe 2017, scrie weform.org.
În vreme ce valoarea de piaţă a Apple a scăzut cu 27%, până la 107,1 miliarde de dolari, Google şi-a sporit valoarea brandului până la 109,5 miliarde. Imediat în urma lor s-a situat Amazon, cu o creştere de 53%, până la 106,4 miliarde de dolari, scrie Gândul.
Opt dintre primele zece branduri de pe lista pentru 2017 sunt de origine americană, fapt care reflectă dominaţia SUA la nivel global. Cum rămâne, deci, cu restul lumii?
Vizualizarea brandurilor ca ţări
Datele oferite de acest clasament au fost sistematizate şi apoi grupate pe ţări, realizându-se astfel o hartă în funcţie de valoarea dată fiecărui stat de „brandul naţional” pe care l-a furnizat. După Google, cel mai valoros al doilea brand naţional este Samsung, al Coreei de Sud, cu 66,2 miliarde de dolari, apoi Banca Chineză ICBC, cu o valoare de 47,8 miliarde.
Toyota şi BMW sunt pe poziţiile următoare (46,3, respectiv 37,1 miliarde de dolari), apoi gigantul energetic Shell, în valoare de 36,8 miliarde. Brandurile de top din fiecare ţară valorează, în general, mai puţin de 25 de miliarde de dolari. În America Latină, de exemplu, cel mai valoros brand este compania de energie Pemex (8,5 miliarde de dolari), în vreme ce nicio companie africană nu apare pe hartă.