Conducerea Școlii Generale I.G. DUCA din Petroșani informează că au fost sesizate mai multe instituții ale statului cu privire la comportamentele problematice ale copiilor din familia Câmpean Andrei și Pușkaș Melinda. Așteptăm ca instituțiile implicate să își îndeplinească responsabilitățile, având în vedere gravitatea situației.
În urma investigațiilor desfășurate, au fost constatate mai multe aspecte îngrijorătoare privind comportamentul elevilor proveniți din familia menționată anterior.
Reprezentanții conducerii școlii au precizat că au transmis către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Hunedoara și Direcția de Asistență Socială (DAS) Petroșani cinci sesizări cu privire la comportamentul elevilor din familia Câmpean, iar autoritățile competente au decis demararea unei evaluări la nivelul acestei familii.
De asemenea, în urma incidentelor petrecute, au fost depuse și înregistrate cinci dosare penale împotriva membrilor familiei Câmpean, iar conducerea școlii subliniază faptul că soluționarea acestora nu depinde de instituția educațională și necesită un timp îndelungat.
Școala a continuat să aplice regulamentul școlar fără discriminare, însă autoritățile educaționale subliniază că, pentru protecția eficientă a elevilor și cadrelor didactice, este esențial ca dosarele penale să fie soluționate într-un termen rezonabil.
Pentru a aborda aceste situații, conducerea școlii a organizat întâlniri cu părinții elevilor din clasele în care învață și copiii familiei Câmpean. Măsurile de sancționare, conform regulamentelor școlare, se aplică în primul rând la nivel de clasă, de către învățători și diriginți, în vederea menținerii unui climat educațional sigur.
Prevenirea și combaterea hărțuirii și intimidării în școală sunt priorități fundamentale, iar școala se angajează să colaboreze cu elevii, cadrele didactice și părinții pentru a identifica și raporta comportamentele abuzive în timp util. De asemenea, aplicarea prevederilor regulamentului școlar trebuie să fie consistentă și eficientă.
Autoritățile și școala sunt conștiente de importanța unei acțiuni rapide și coordonate pentru a asigura un mediu educațional sigur, în care toți elevii să fie protejați și să poată învăța în condiții optime.